Er was eens, in een streng bestuurd koninkrijk aan de rand van betoverende wildernis, een slimme meid genaamd Jasna die het opnam tegen de tiran, Volk. Eagle, de bewaker van het bos, schiet haar onverwachts te hulp. In dit vermakelijke eco-feministische rap-sprookje worden live-action scènes op 16mm gecombineerd met 2D- en 3D-animatie. Marie Lukáčová put uit hedendaagse ecologische en feministische perspectieven, en benadrukt wederzijdse acceptatie en begrip. Tsjechisch volkssurrealisme op zijn best!