Nadat geweld zijn intrede doet in Renates huwelijk met Edwin, doen vreemde voorvallen in haar appartement haar twijfelen aan haar mans loyaliteit, haar voorheen rotsvaste geloof en haar eigen geestelijke gezondheid. De Indonesische filmmaker Upi keert terug naar IFFR met een ijzingwekkende psychologische horror.
Na superheldenfilm Sri Asih (IFFR 2023) maakt de Indonesische filmmaker Upi haar comeback op IFFR met een verhaal over huwelijksterreur. Renata probeert haar huwelijk met Edwin te redden, hoewel het steeds verder verslechtert, tot huiselijk geweld aan toe. Haar eenzame routine wordt verstoord door tekenen van een andere aanwezigheid in haar appartement: een indringer of… iets anders? Ze vlucht voor de twijfel bij haar verleidelijke buurvrouw Asmara, die Renata met haar onverschrokken houding een schuilplaats biedt. Daar daalt ze dieper af in het konijnenhol waar waanbeelden niet langer van werkelijkheid te onderscheiden zijn.
De film gebruikt het genre horror als lens om huiselijk geweld te verkennen en laadt elke seconde van Renata’s routine in haar kille appartement met hoge spanning. De film speelt ook met ironie en contrast, wat de dynamiek tussen de sterren Laura Basuki (Before, Now & Then, 2022) en Asmara Abigail (Stone Turtle, 2022) een flirterige intensiteit geeft. Till Death Do Us Part bevestigt Upi’s recente aandacht voor verhalen waarin vrouwen centraal staan, maar haar oeuvre is gevarieerd en haar volgende stappen zullen je zeker verrassen.