Harmonie strijdt met dissonantie in deze gestileerde korte film over de dualiteit van het leven. In Five Apples Don’t Make a Pair wordt een Japanse theeceremonie een soort metaforisch strijdtoneel, waar met alle zintuigen de spirituele reis naar echte verlichting wordt gemaakt. Met dichterlijke taferelen, levendige kleuren, intens geluid en een poëtische montage, verbeeldt de stijl van de film de trippy ervaring van wedergeboorte en zelfontdekking.