If Paradise Is Half As Nice
In de zomer van 2020 streek kunstenaarscollectief IPIHAN neer op de voormalige locatie van de Beton Centrale Rotterdam. Ze verlieten het comfort van hun studio’s om ter plaatse concepten, kunstwerken en uiteindelijk een tentoonstelling te bedenken. De kunstenaars (Pim Palsgraaf, Daan Botlek, Willem Besselink, Ties Ten Bosch, Jordy Walker, Michiel Jansen, Toine Klaassen, Esther Kokmeijer, de Duitse kunstenaar Regina Kelaita, gastkunstenaar Leslie Nagel, kunst- en architectuurhistoricus Guus Vreeburg, fotograaf Aad Hoogendoorn en Marieke van der Lippe) namen het verlaten terrein voor een paar weken over, en maakten kunst met wat de plek te bieden had, van materialen tot ruimte en de dynamiek van verval.
Van der Lippe legde het hele proces vast met haar camera: de kameraadschap, het leven op een plek waar niks is maar alles kan en de uiteindelijke resultaten van deze kunstzinnige idyllische snelkookpan.