Ver van huis dobbert een vrouw in het water tijdens de presidentsverkiezingen in Brazilië in 2018. Een golf verstoort haar rust en sleurt haar mee naar haar diepste zelf. Water and Salt is een reis door het onderbewustzijn van iemand wiens land bedreigd wordt door een fascistische regering.