Menses
Een wrange komedie over de ironische aspecten van menstruatie. Vrouwen spelen hun eigen drama’s na in een roodgefilterd ritueel van wederzijdse bonding. In haar werk uit de jaren zeventig baseerde Hammer haar esthetiek op het verbinden van zien en aanraken. Tastbare beelden zouden toeschouwers fysiek betrekken bij het kijken, wat leidt tot een grotere betrokkenheid bij het werk.