ZUT
‘Zut’ is voor Franstaligen, zoals ook voor Congolezen, een verwensing. Straattaal, maar niet van de ergste soort. Je kunt namelijk ook ‘zut’ zeggen in plaats van een ander veel erger woord. Het verschil tussen f*** met en zonder sterretjes.
Lou is de hoofdpersoon van de film. Hij heeft gesolliciteerd op een nieuwe baan en voor een volledig dossier moet hij ook een hiv-test doen. Het idee om die test te doen staat hem erg tegen. In plaats daarvan vraag hij zijn vriendin om een baby te lenen. Die baby, zogenaamd zijn baby, moet dan het bewijs zijn dat hij niet is besmet. Maar Lou en zijn vriendin hadden er geen rekening mee gehouden dat iemand op zijn nieuwe werk de baby zou herkennen. De baas van het bedrijf blijkt de oom van het kind te zijn.
Een wonderlijk verhaal, maar de filmmaker heeft zich dan ook gespecialiseerd in satirische komedies. De Chinese cast en crew vonden het verhaal hoogst origineel en totaal on-Chinees, maar werkten met veel plezier aan de film. Uiterlijk een geheel Chinese speelfilm, maar de clou blijft Afrikaans.