Fire Fly
Het was voor de filmmaker, net als de andere filmmakers in dit project, de eerst keer dat ze in China was. Daarom koos ze voor een soort sprookjesverhaal, want een sprookje, zo was haar idee, heeft universele elementen die cultuurverschillen overbruggen.
De film is improviserend gemaakt met soms documentairetechnieken, maar het is toch een uitgesproken fictiefilm geworden. De hoofdpersoon van het verhaal is de 9-jarige jongen Peng Lui Wei. Hij is de vuurvlieg. Het karakter van de vuurvlieg is geheel op de persoon van de echte Peng Lui Wei geschreven. Zo kon hij zichzelf spelen. De vuurvlieg werd een soort actieheld die opdrachten moest uitvoeren en diverse mensen om raad moest vragen. Zo trok de filmploeg achter de vuurvlieg aan naar alle hoeken en gaten van het kunstenaarsdorp Songzhuang waar de opnamen werden gemaakt.
De filmmaker greep de gelegenheid aan te experimenteren met diverse camera’s, zoals de onder filmmakers veelbesproken Canon 5D, maar ook met het aloude 8mm-materiaal.