John Logie Baird
John Logie Baird, een onafhankelijk uitvinder en onderzoeker, demonstreerde televisie voor het eerst in het openbaar op 26 januari 1926, in zijn kleine labortorium in Soho, Londen. Alhoewel grote bedrijven met veel financiële middelen ook aan het televisieprobleem werkten, lukte het Baird ze in te halen. Met weinig geld, een handvol onbetaalde assistenten en materiaal dat bij elkaar was geraapt van nogal ongebruikelijke spullen.