De video zelf is de brief uit de titel. Verstuurd vanuit een donker, koud en eenzaam Noorwegen. Een Noorwegen met altijd werkende, schone en lege liften. Met vriendelijke en hulpvaardige ambtenaren die toch niet kunnen helpen bij de immigratie van je vrouw. Een Noorwegen dat zo ver weg is van Indonesië. Een Indonesië waar het ijs niet op de ruiten staat en ze zoveel meer niet hebben, maar dat je toch zo vreselijk kunt missen. (GjZ)