Als een buitenaards ruimteschip dat geland is in een vervuild niemandsland, is de Millennium Dome een passende kroon op het werk van `New Labour’. Met de koepel als krachtig architectonisch symbool voor het nieuwe millennium is MM een meditatie op de tijd en een reflectie op het veranderende landschap in het Londense East End. Na het feestjaar bleek het bouwwerk een zorgenkind van jewelste.