De grotten van Han van Vloten
De prijswinnende korte film van Ellen Blom -ze kreeg op het afgelopen Nederlands Filmfestival een Gouden Kalf voor Beste Korte Film -is gebaseerd op twee op zichzelf staande tekeningen van Peter van Straaten. De ongelukkige en onhandige pubers van Van Straaten komen tot leven en op een ongebruikelijke manier samen in een tragikomisch verhaal met een verrassende plot.