In deze dialoogloze korte film zit de zestienjarige Sjoerd tegen zijn zin met ouders en zusje op een camping. Zijn tegenzin slaat echter om als hij zijn tijdelijke buurvrouw ziet. Dankzij een stortbui en een geïrriteerde wesp leert hij haar kennen op een manier waarvan hij alleen maar had kunnen dromen. Beet is de Nederlandse Oscar-inzending voor de beste korte film.