Louis, van wie we nog niet veel meer weten dan dat hij bezeten is van wapens en alles wat daarmee te maken heeft, brengt op een dag een bezoek aan zijn oude schoolvriendin Ada. Zij laat zich snel door Louis inpalmen en niet lang daarna trouwen ze. Na de bruiloft gaan ze samen op huwelijksreis naar het Noord-Franse Verdun, waar tijdens de Eerste Wereldoorlog meer dan een half miljoen soldaten zijn gesneuveld.
Als een bezetene rent Louis van het ene monument en kerkhof naar het andere, watertandend bij het idee hoe hard hier is gevochten. Ada begint zich steeds minder op haar gemak te voelen bij haar nieuwe echtgenoot. Op een dag laat hij zich expres met Ada opsluiten in Fort Douamont, waar zich tijdens de oorlog de vreselijkste tonelen hebben afgespeeld. En dan ontpopt hij zich tot een waarlijk knettergekke maniak.