In de jaren zestig stonden ze als stralende sterren aan de Nederlandse literaire hemel: Cornelis Bastiaan Vaandrager, Armando, Hans Sleutelaar en Hans Verhagen, de oprichters van De Nieuwe Stijl. Ze kwamen uit de snelle reclamewereld en gebruikten teksten als readymades. Vaandrager bleef trouw aan zijn idealen van toen: alles moet je in je leven geprobeerd hebben. Zo werd hij dichter, acteur, vader, schrijver, landloper en junk, en belandde hij uiteindelijk letterlijk in de goot.
De laatste maanden van zijn leven volgden Rob Keers en Bob Visser de legendarische Vaandrager op zijn avontuurlijke en destructieve tochten. De film geeft een beeld van een grootheid die aan zijn eigen idealen ten onder ging. Het leven van Vaandrager lijkt een modern sprookje: de literaire bohemien in de grote stad sterft eenzaam in een ziekenhuis. Een belangrijke rol in de film is weggelegd voor Rotterdam, de stad die een grote invloed had op zijn leven en werk.