Tell Me What You Feel
Łukasz Ronduda follows two young artists whose first serious relationship becomes a volatile space charged with emotion and fierce physicality. He captures the exhilaration and instability of two people trying, and often failing, to find a language for connection.
Łukasz Ronduda is one of the most distinctive figures in contemporary cinema, as he is a historian-curator (at the Museum of Modern Art, Warsaw) and a film director at the same time. Artists have been at the heart of all his narrative features, sometimes playing variations of themselves or of fellow artists. This gives the films, for all their stylistic bravado, a curious quality in which documentary and fiction intermingle in ways that can be unsettling yet always illuminating.
In Tell Me What You Feel, the young artists Maria and Patrick are played by rising actors Izabella Dudziak and Jan Sałasiński, whose performances carry raw emotion and an intense physicality. Through them, Ronduda traces the struggles and aspirations of a generation intent on being different from what came before. At times they discover new forms of communication or shared experience; at others they find themselves at edges for which they have no stable tools, emotional or otherwise.
Tell Me What You Feel becomes a portrait of artistic searching and personal vulnerability, a film in which feelings and ideas move with equal force, often devastating and exhilarating in the same breath.