Supporting Role
A faded film star in Georgia returns to acting and discovers an industry that has left him behind. Ana Urushadze’s wry and reflective examination of wounded pride and possibility, led by a magnetic Dato Bakhtadze, navigates comedy and melancholy with guile.
The real key to Ana Urushadze’s sophomore feature lies in a remarkable casting choice. Niaz is played by Dato Bakhtadze, one of Georgian cinema’s few performers to forge a career abroad, appearing, among others, in Sam Hargrave’s Extraction 2 (2023). Bakhtadze brings gravitas and sharp intelligence to every gesture, equally attuned to comedy and drama. Together, Urushadze and Bakhtadze shape a film of striking richness, moving between the surreal and the everyday, the humorous and the affecting. It is a work with its own sense of time, composed with a grace and layered detail that invites viewers to return to its world.