Een Georgische filmster op z’n retour besluit opnieuw te gaan acteren, en ontdekt een industrie die hem vergeten is. Ana Urushadzes ironisch-reflectieve onderzoek naar gekwetste trots navigeert geraffineerd tussen comedy en melancholie, met een innemende Dato Bakhtadze in de hoofdrol.
De kern van deze tweede speelfilm van Ana Urushadze ligt in de opmerkelijke castingkeuze. Niaz wordt gespeeld door Dato Bakhtadze, een van de weinige Georgische acteurs die een internationale carrière heeft opgebouwd en onder meer te zien was in Sam Hargraves Extraction 2 (2023). Bakhtadze geeft gewicht en scherpzinnigheid aan elk gebaar, met gevoel voor zowel komedie als drama. Samen geven Urushadze en Bakhtadze vorm aan een film met opvallende diepgang, ergens tussen surrealisme en alledaagsheid, humor en ontroering. Het is een werk met een eigen besef van tijd, opgebouwd met elegantie en gelaagde details die de kijker uitnodigen om naar deze wereld terug te keren.