Wilhelmsburg, Hamburg, during the mid-1970s: Uwe, 14 years of age, lives with his parents in a high-rise complex. His father is a drunkard who regularly beats both him and his mother. A lot of Uwe’s rage ends up in the petty crimes he commits together with his gang, beginning in the school yard where they bully their fellow pupils. One of them is Dschingis.
If you grew up in the Federal Republic of Germany during the 1970s and 80s, chances are that Nordsee ist Mordsee was among your first cinema experiences that left a mark – that made you understand how a film could be engaging and suspenseful, while artistically valuable. The film’s reputation for being a truly unique creation is in good parts due to its actors, as Bohm cast his brother Marquard, his adopted son Uwe, his wife Katja (Bowakow) and her brother Dschingis for the main roles, lending the project an uncommon sense of intimacy, immediacy, authenticity. A true monument of Young German Cinema.