3 Scenes from a Marriage
What happens when film breaks out of its frame and unfolds as space around you? In Leopold Emmen’s installations, the surroundings, the location and your own gaze shape the story.
For the past 15 years, Nanouk Leopold (director of Wolfsbergen and It’s All So Quiet) and Daan Emmen have been creating tranquil, dreamlike compositions that offer cinematic experiences unbound by time. Their collaboration began with Close-up (IFFR 2009), a six-hour film projected onto Rotterdam’s Hofpoort building. Since then, architecture has taken centre stage in their practice: for Leopold, because of the way location underpins narrative; for Emmen, through optical illusions and spatial interventions.
There is no linear narrative; as a visitor, you navigate the scenes yourself. Leopold Emmen offers no answers, but rather a meditative invitation to experience what cinema might become when time and space unravel.