Every nation has its own special cult videos – sometimes works that (in their day) weren’t too highly regarded in their country of production but became huge somewhere else. The Video Dead is a perfect example of that: in the United States, it received little fanfare as a direct-to-video release – while in the video salons of the USSR, it was venerated as an instant classic, thanks in no small part to the dubbing efforts of the legendary translator Aleksej Mihalev whose artistry, some Russians claim, often made films better than their original.