Elk land heeft zijn eigen cultvideo’s die (in hun tijd) niet altijd erg hoog werden aangeschreven, maar over de grens des te meer. The Video Dead is daar een uitstekend voorbeeld van. In de VS werd de film rechtstreeks op video uitgebracht, maar in de videotheken van de USSR werd het meteen een klassieker. Niet in de laatste plaats dankzij de dubbingkwaliteiten van de legendarische vertaler Aleksej Mihalev, die, volgens sommige Russen, het talent had films beter te maken dan het origineel.