A young boy keeps running away from home in Masloboyshchikov’s reworking of Goethe’s The Erl-King, and this act of sad rebellion seems to be catching on. The Noise of the Wind is an extremely subtle psychological work, saturated with multilayered and expressive acting.
Here again, Masloboishchykov worked with lofty literature, making this second feature film based on Goethe’s The Erl-King. The image of wind in this film is symbolic, and comes to the characters in the form of endless haunting anxiety. Masloboishchykov shoots the film with a flying camera in an apocalyptic colour palette and sets it to a score based on the music of Schubert, which, together with the sounds of rain and wind, convey these feelings metaphysically. The Noise of the Wind is an extremely subtle psychological work, saturated with multilayered and expressive acting. The main character is also played by a young Nikon Romanchenko, who went on to co-edit the film La Palisiada (IFFR 2023).