Een jongen blijft van huis weglopen in Masloboishchykovs bewerking van Goethes De Erl-Koning. Deze daad van trieste rebellie blijkt aanstekelijk. The Noise of the Wind is een uiterst subtiel psychologisch werk, vol gelaagd en expressief acteerwerk.
Masloboishchykov wendde zich opnieuw tot verheven literatuur en baseerde deze tweede speelfilm op Goethes De Erl-Koning. Het beeld van de wind in de film is symbolisch en komt tot de personages als een onophoudelijke, beklemmende angst. Masloboishchykov filmt met een vliegende camera in een apocalyptisch kleurenpalet. De soundtrack van de film is gebaseerd op de muziek van Schubert, die samen met de geluiden van regen en wind de gevoelens metafysisch overbrengen. The Noise of the Wind is een uiterst subtiel psychologisch werk, vol gelaagd en expressief acteerwerk. Het hoofdpersonage wordt gespeeld door een jonge Nikon Romanchenko, die later meewerkte aan het editen van de film La Palisiada (IFFR 2023).