A collective of computer hackers escape from their deadly work in a coltan mine, and establish a community in the hills of Burundi. With the intersex runaway Neptune as the shining star at its centre. Using her highly advanced consciousness, they hack the internet and tell the world that something has to change in the industries producing the raw materials on which the producers of iPhones and computers so depend. In spiky raps on top of driving beats, the rebels call for technology to be used to liberate humanity from its stereotypical thinking and oppression.
This Afrofuturist punk musical was created by multi-talent Saul Williams, and elaborates on themes from his rap album MartyrLoserKing. He directed the film with Rwandan actress and playwright Anisia Uzeyman. Using low-budget resources and maximum imagination, they created a theatrical setting where dream and reality alternate, and time and gender are fluid phenomena. This film has all the ingredients of a cult classic.