The year is 2031. Robots and artificial intelligence are a fact of life in India. But when a self-driving car is hacked and used as a murder weapon, general outrage ensues. Detectives Saajan Kundu and Laxmi Suri are assigned the case. The trail leads them to the inland waterways of Goa, where a naked guru heads a community of contemporary Luddites resisting the tide of digitalisation and automation. Suddenly, a new suspect is revealed: Ajeeb, a former government robot now operating autonomously.
This six-part series combines visions of the future with retro aesthetics. People treat robots as equals, even though these look as if they were cobbled together from tin cans in someone’s shed. As a science-fiction comedy, OK Computer is more Red Dwarf than Blade Runner, but the big question hinted at between the many puns and slapstick capers is a very serious one. When will our machines overtake us? And will they then also take over our lives?