Just out of jail, Fai finds a spot on a street corner where other homeless people welcome him. But he doesn’t get much time to settle in. The police soon chase them away, and their possessions disappear into a garbage truck. Young social worker Ms Ho thinks it’s time to fight this in court. In the meantime, Fai and his friends have other concerns.
‘Ordinary Heroes: Made in Hong Kong’ was an IFFR theme last year. Drifting, based on a real-life incident that took place in 2012, is a perfect follow-up. Shot during the period of intense protests on the streets of Hong Kong (which are not shown, although they were an influence on the film) and against a backdrop of the contrast between luxury high-rise buildings and makeshift huts under viaducts, Jun Li paints a committed, human picture of a marginalised group, showing friendship and solidarity, conflict and tragedy.