Kasiterit
The greatest myth of digital is that it is immaterial. Electronic devices contain tin, a cornerstone of modern technology, and a third of the world supply comes from Bangka Island, Indonesia. Solar-powered A.I. Natasha tells the history of her geological birthplace, which is entangled in a complex system of neo-colonial labour.