An intimate and sensitive look at the reunion of the ‘owners of the secret’ of the nation of Candomble Jeje Mahi, an Afro-Brazilian religious tradition under threat of social death. The film invites the matriarchs of the cult of Vodun in Bahia for their first encounter with Africa.