Experimentando o vermelho em dilúvio
This part of Michelle Mattiuzi’s creative process of Experiencing the Flooding Red II starts with a live performative action: a ritual walk to the statue of anti-slavery leader Zumbi dos Palmares in downtown Rio de Janeiro. The walk, coupled with Grada Kilomba’s relections, form the narrative line of this work.