Her Name in My Mouth
The film revisions the Aba Women’s War, the first major anti-colonial uprisings in Nigeria, using embodiment, gesture and the archive. The film is structured around the repurposing of archival films from the British propaganda arm cut against a gestural evocation of the women’s testimonies. (Onyeka Igwe)