Açúcar
Ultra-rich vs. poverty stricken, white vs. black: these contradictions – a result of slavery’s long history – tear Brazilian society apart to this day. Directors Sérgio Oliveira and Renata Pinheiro, who also wrote the script, show this through the fortunes of a female member of the rich elite using hallucinatory, almost magic-realist dream sequences.
Full of nostalgia, wealthy Bethania Wanderley (Maeve Jinkings) returns to her family estate and former sugar plantation. A conflict awaits her: having taken over the land, the former plantation workers also want the sugar cane mill, to turn it into a slavery museum. Wanderley refuses to relinquish the family property and continues her almost colonial lifestyle. This brings her into direct conflict with workers’ leader Zé, but also with her own past and deep-seated prejudices.