Ibrahim Keivo comes from an Armenian family who escaped the genocide. At an early age, he learned to play the lutes of the region: buzuq, saz, baghlama, ‘ûd and jumbush. With his astounding knowledge of languages – he is equally at ease in Botani and Kurmandji Kurdish, Armenian, Assyrian, Turkish and the various Arabic dialects of the region – Ibrahim Keivo travels through the villages of Jezireh to collect a vast repertoire of songs from the elders. Including: lullabies, dance songs, love songs, epic songs, and religious songs. He performs them with remarkable attention to style, specific to each of the cultures that produced them.