E42 is a cinematic exploration of EUR, the neighbourhood in southern Rome intended as the location for the 1942 World’s Fair which continues, as a modernist landscape, to celebrate fascism. Madansky visualises the collective memory of this location using dance, narrative, interviews and cinema verité.