Twenty-five years later, Alma returns to the place in Mexico where she lived as a child with her father. In Alma’s eyes, this was an exceptional, magical time, which ended abruptly when she was forced to flee the country in a big hurry. But why? The young woman remembers many beautiful, but also confusing moments that still exert a stifling influence on her current life. Making leaps back and forward in time, we follow this young woman’s journey into the past and learn about Alma’s life as a 9-year-old girl, at home with the father she loves so much. All the flashbacks in this complex, sensitive and highly personal film are filmed from a young girl’s point of view. The film subtly shows how much a child can absorb, even while not really understanding. For the adult Alma, unravelling the puzzle from the past involves discovering her own voice. Where is home really, for her?