After Khadak (situated in Mongolia) and Altiplano (Peru), for this concluding part of their trilogy Brosens and Woodworth stay closer to home. The magic feeling is however the same. In a Belgian farming village, winter is driven out every year with a huge bonfire, but this time it refuses to catch light. It’s as if the world is hit by a mysterious disaster. Spring and summer remain barren and dead, the cock doesn’t crow, the cows give no milk and seeds don’t germinate in the fields. Even the tender love of Alice and Thomas does not seem able to survive this lapse of nature. Solidarity in the once lively village is affected and people go looking for a scapegoat. Once again, the impressive images and powerful visual styling are striking and painting is one of the inspirations of the makers. Often a cross between documentary realism and open-air theatre, it won the Young Cinema Award in Venice.