Nathaniel Dorsky, there’s no harm in repeating it, makes unique films. Meticulous in their camerawork, editing and concentration. In silence, a dark universe unfolds, a measured structure that emerges from, but has nothing to do with, the visible world. ‘Like a memory already gone, this place of life.’ (ND)