Anthem
In Thailand, the national anthem is played before the start of every film screening, to honour the king. It is one of the rituals of Thai society with which people and events are blessed. In a similar way, Apichatpong Weerasethakul gives us his cinema anthem, in which an old woman performs a ritual while young men dance. Homage to the cinema god, intended to make sure that life in the outside world will be better after the screening.