Oscillating credibly and compellingly between authentic experience and staged authenticity, Rebecka uses the interview – this assumed guarantee of unstaged speech – as a convoluted diversion from truth, trapping us in the hazy space between fictionalised reality and being. Slips of the tongue and small interruptions caused by the deliberate reading of the script emphasise this ‘fictionality’ or artificiality, yet we would never dare doubt the authority of what we are hearing. Through Bäckström’s intriguing play on the formation of self, we not only question our surrounding reality but, most of all, our own true selves.