Les guerriers de la beauté
Dance and cinema meet each other in a film where the Flemish choreographer Jan Fabre reshapes his own universe. Les guerriers de la beauté looks like a labyrinth with various entrances, in which an unlikely Ariadne leads the viewers through a strange world wearing a wedding dress. A knight fights endlessly with an invisible enemy and loses time after time. Charming insects appear out of the mouth of a young woman, puzzling witnesses who later reappear in different forms. The teeming creatures form the leitmotiv in this film that is subtly infused with life, death and sex. Jan Fabre - choreographer, painter and sculptor - has a passion for the teeming, swarming life and a scientific, almost monomaniacal fascination for insects.This 're-creation' was inspired by Fabre's previous choreographies and theatre works, but specially written for Pierre Coulibeuf. The result of this cooperative venture between dance and cinema is a surreal universe, filled with ambiguity, parody and ritual. Towards the end of this fairly dangerous exercise, Coulibeuf turns out to be able to catch the essence of the work of Fabre and he paints a closed and worrying microcosm. It is no accident that this is reminiscent of the 'condition humaine'.