National Class provides a beautiful picture of the mood in Belgrade at the end of the Seventies, but at the same time, this psychological sketch of the layabout Branko is universally familiar.Branko, alias Floyd, is a young man aged about 20 who still lives with his parents in the outer suburbs of Belgrade. His favourite things are racing cars and women, although his parents would like him to lead a rather more normal life. One of his greatest dreams is to be promoted to a higher class in racing. To do so, he has to win the race on Saturday. Alongside his two great passions, Floyd spends most of his time avoiding military service. After all other attempts seem to have failed, he decides to sign up for the film academy, because students don’t have to do conscription. Of course he finds an interesting girl before he finds a beautiful future… Floyd is someone who thinks that earning money is a waste of time. He would rather spend his parents’. He deceives his girlfriend (who turns out to be pregnant) and everyone around him, apparently without concern. The tempo of his life is reminiscent of his favourite sport and he `plays’ a different role to everyone he meets.After the film has followed a crucial week in the life of Branko, it turns out that there are other solutions to his problems than he had dreamed.