With Japón, Carlos Reygadas set the tone for his later work – a compelling, existential drama about death, sex, love and religion, located in a stunning landscape. A man from the city goes to a village in a remote, majestic ravine to prepare for his suicide there. He finds shelter with an old widow. After a couple of days and entirely against his intention, a couple of things bring him back to the land of the living. Firstly, a cousin of the widow who has just come out of jail wants to rob the old woman and secondly, the man’s sexual instincts are suddenly awoken. Having screened in Rotterdam, this fascinating debut attracted attention everywhere, was re-edited by Reygadas and had a second world première at the Cannes film festival, where his next three films also screened.