Y'aura-t-il de la neige à Noël?
Y'aura-t-il de la neige à Noël? is a sensitive, authentic and almost documentary film about the harsh country life of a French farming family. With a roughness that can almost be called un-French, we follow the changing seasons. The farmer's wife has to bring up her herd of children almost alone. Before the red truck arrives, the father of the family seems not to exist and not even to be missed. He turns out to have a second life as father of a very different country family and shows his tyrannical face every now and then. The relations in and around the farming family are difficult to handle. The different 'functions' - father, lover, boss, worker, mother, child - get mixed up. In this chaos the mother is the centre of everything. She makes sure that life is a little less cruel, with her love and mutual solidarity she makes the life of the children a little more bearable. Summer in the South... as if the sun has anything to do with hope. Will it snow at Christmas?Director Sandrine Veysset: 'The film is a homage to the mother, to maternal art, and is in that sense universal.' Dimitri Eipides (Toronto Catalogue): 'One of the most impressive débuts in recent memory, a film that slowly grows in power and impact until its extraordinary resolution.