Unique film material, never previously screened, shot by six German soldiers as they invaded the Soviet Union in WW II. The specific angle – that of amateur film-makers – and the use of 16mm colour film, means the film provides a completely different picture of the Eastern Front.The men who took the pictures have been traced and interviewed. Their enthusiasm about the technical quality of the pictures gives the film a cruel insight into the perfection of the Nazi machine.