In black-and-white, with sober yet accurately captured scenes, the usual ample duration and some symbolism here and there, The Halt holds the middle ground between political satire and the country’s psychological temperature gauge. The characters include two powerfully-placed female Special Forces officers who are in love. Their path crosses that of a former history teacher who is now a silently suffering call girl. A former rock star has become a rebel. Guilt, national amnesia and the choice between violent or peaceful resistance colour the calmly structured plot, with an unexpected denouement.