Hub Tones
The visual reference point for the video comes from Nkiru's parents' Ikwerre tribe. In their Oboni ceremony, they channel the spirit through repetition, instrumentation and movement, going deeper with each tone until it becomes transcendent. Nkiru gives the women in the video the choreography and codes to also go deeper into that spirit-space.