Idealistic theatre-maker discovers that not everyone wants to be reminded of Romania’s kick-off of the Holocaust.
They should have been gone months ago. But their parent company went bust and now the fishing trawler has been bobbing off the coast of the Peruvian port city of Chimbote for two months, without work. Most of the crew have now left, but Krystof, his younger brother and the skipper don’t have enough money to return to Russia. More and more they commute between the ship and the shore, where they are warmly welcomed by the owner of a local restaurant.
In an assured style, screenwriter/director Miguel Ángel Moulet transforms the trials of the three men into something bigger. Without any heavy-handed comparisons, we can clearly make out the contours of a global diaspora: the rootless army wandering the world in search of a place to survive. Where, after all this time, can these men call home? Will they be able to take root here, or keep on trying to get back to their home country?