Comprised of 852 black-and-white photographs, The Modernist presents a dystopian view of Los Angeles, a city which has figured prominently in Opie’s work over the years. She uses the formal and narrative structures from Chris Marker’s legendary photo-play La jetée to address contemporary themes of environmental collapse, global upheaval, and political breakdown.