Out of Tune
Suspected of large-scale investment fraud, multimillionaire Markus Føns is remanded in custody. Self-assured as he is, he assumes that his connections with the underworld will come in handy in the remand centre, but quite the contrary turns out to be true. After being beaten up by a prison gang, he allows himself to be persuaded to go into voluntary solitary confinement in a special department that offers protection to the most despised prisoners: the father killers, abusers of women and rapists of children.
The arrogance of the white-collar criminal contrasts starkly in this prison comedy with the social stigma confronting the other prisoners. Solidarity in the prison wing is typified by the choir they sing in every week. It’s not long before the newcomer joins the rehearsals, but taking part isn’t enough for the Machiavellian Markus. As an experienced manipulator, he starts, step-by-step, undermining the position of choir leader Niels.