Top Knot Detective
Samurai, robots, flying tiger sharks, time-traveling baseball players and alien monsters: the legendary – and above all notoriously bad – Japanese detective series Ronin Suiri Tentai had it all. In Japan, the series was strangely enough no more than a modest success. But in Australia, where it was released in the early 1990s under the title Top Knot Detective, the series became a gigantic cult hit.
More than two decades after the unexpected end of the series, after only two seasons, two Australian ‘documentary makers’ set off in search of answers to questions that have fascinated Australian audiences for years. What was the reason for the sudden demise of Top Knot Detective? And what happened to deviser, director, writer, producer and protagonist Takashi Takamoto, from whom nothing has been heard for the longest time?
A hilarious mockumentary about a hilarious cult series: one you would hope really had existed.